zlacení
Zlacení karátové, metálové, stříbření a waschgold
Naše firma se zaměřuje na odborné pozlacování a stříbření plátem kovu. Pozlacený předmět má proto vždy kovový charakter co se týče lesku i barvy. Veškeré techniky, které používáme mají dlouhou trvanlivost.
pozlacování historických štuků
Pozlacování metálem
Zlacení plátovou mosazí
Pozlacování “ metálem“ čily plátovou mosazí je hned po zlacení rizím zlatem druhá nejkvalitnější pozlacovačská technika. Technika nabýzí dobrý poměr ceny a kvality proto je nejrozšířenější i v historických budovách od 19. století.
zlacení waschgold
Tónované stříbro
Pozlacovačská technika waschgold pochází z 18.století, ale díky svému netradičnímu a neotřelému vzhledu nachází své místo v architektuře i dnes. Historický originál techniky waschgold vychází z plátků stříbra, které jsou zatónovány do zlatava hustým neběleným šelakem. Plátové stříbro se dnes nepoužívá, vyjma památkových objektů, kde ho předepisují památkáři. A proto moderní verze zlacení waschgold používá náhradu za stříbro v podobě plátků hliníku přetíraných zatónovaným polyuretanovým lakem. Waschgold se pohybuje v dost podobné cenové hladině jako metál.
O ZLATU
trochu o technologii pozlacování
Co na tom zlatu lidstvo tak láká? Od nepaměti přece zlato lidi přitahovalo, ale vždyť je to jen žlutý kov. Tak si o zlatu něco řekneme a možná si tím zodpovíme některé otázky.
Zlato, latinsky „Aurum„, používali jako platidlo už ve 3. tisíciletí př.n.l. starověcí Sumerové a Egypťani. Pravděpodobně ještě nevěděli, že zlato má jedny z nejlepších vodivých vlastností v periodické tabulce prvků, například dnešní počítače by se bez zlata neobešly. Ne, starověké národy na zlatu lákalo něco jiného. Také to sice nedokázali změřit a vědecky popsat, ale zato to viděli pouhým okem a vnímali tu odlišnost od jiných kovů. Je to vysoká odrazivost, kterou zlato vládne, mnohonásobně vyšší než u toho nejlepšího zrcadla. Proto se tak krásně leskne a proto má lidstvo od počátku věků potřebu pokrývat zlatými plíšky předměty, sochy, architekturu a šperky.
Jeden z mnoha pohřebních artefaktů nalezených v Tutanchámonově hrobce 1922 Howardem Carterem, posmrtná maska krále. obrázek získán z Wikimedia Comons.
Metálové pozlacení, nazývané také metálování, je zlacení z 19.století. Jedná se o velmi kvalitní technologii, která v podstatě nahradila pozlacování pravým zlatem.
Pozlacovačská technika waschgold je druh zlacení z 19. století. Waschgold působí jako teplé stříbro nebo studené zlato. Naše firma Artcapita tento druh zlacení doporučuje, protože je velmi kvalitní a designové.
Stříbření je pozlacovačská technika, která se dnes nejběžněji provádí plátovým hliníkem, nebo bílím zlatem. Nevylučujeme i tradiční zlacení plátem stříbra, ale dnes se téměř nepoužívá.
Zlacení plátem ryzího zlata nazývané také zlacení 24KT je nejstarší a pochopitelně i nejkvalitnější druh zlacení.
Poradíme vám jaké zlacení je vhodné, co zlatit a kde se dá ušetřit. Máme v tom praxi více než 10 let.
Pozlacování nábytku, rámů obrazů, svíťidel, dveří, atd. realizujeme v širokém rozsahu technik. Doporučujeme polimentové zlacení na lesk.
Patinování pozlacených ploch a polychromie ostatními materiály jako jsou plátová měď, oxidovaný plech mosazi, oxidace černého železa, zelená měď, atd. Realizujeme širokou škálu patinovaného zlacení, přesto doporučujeme patiny starého zašlého polimentového zlacení s průsvity černého bolusu.
Práškové pozlacování nazývané také zlacení bronzem, je nejobyčejnější druh zlacení. Kvalita a trvanlivost nejsou na valné úrovni. Naše firma na výslovné přání zákazníka pozlacování bronzem realizuje, ale celkově ho nedoporučuje.
POZLACOVAČSKÁ DÍLNA – náš servis
-
-
Metálové zlacení a stříbření štukové výzdoby
Nejčastěji zlatíme / stříbříme vlastní štukatérské projekty, ale nebráníme se i dodávce jen dílčího pozlacení. Pozlacení štukové výzdoby se cení buď paušální částkou za 1m2 dle dané složitosti stropu, nebo jednou zlacenou linií. Pokud se zlatí u sebe dvě linie, poskytuje se sleva dle aktuálního ceníku Artcapita.
Přesto nejlepší představu o ceně vašeho projektu zlacených sádrových prvků získáte až s nezávaznou cenovou nabídkou, kterou vám zpracujeme. -
stříbření a pozlacování nábytku
Pozlacování nábytku a interiérových doplňků realizujeme v široké škále pozlacovacích materiálů od levnějších druhů jako je metál až po nejdražší polimentové pozlacování. Cena je vždy počítána pro danou zakázku.
Pro více informací volejte 607 743 371 -
zlacení 24kt, možnost vybírat z 15 odstínu zlata
Zlacení 24kt je celá kapitola pozlacovačství, kterou striktně odlišujeme od ostatních. Co se týče kvality, trvanlivosti a samozřejmě ceny s ním ostatní zlatící techniky nesnesou srovnání.
-
pozlacování waschgold (teplé stříbro), patinované zlacení a stříbření ( zlacení plátem mědi, oxidu )
Waschgold a patinované zlacení a stříbření realizujeme v základu za stejné ceny jako pozlacování metálové. K základní ceně za 1bm zlacené linky se připlácí daná patina. Více v ceníku zboží a služeb Artcapita.
-
pozlacování práškem ( zlatý nátěr )
Na výslovné přání zákazníka realizujeme s nejlepším svědomím, ale vzhledem k tomu že technika je sama o sobě nekvalitní, nedoporučujeme.
-
pozlacování plátem ryzího kovu
Zlacení 24kt
Zlacení plátem ryzího kovu zlata 24kt, stříbra, bílého zlata (u stříbřených povrchů se dnes používá bílého zlata). Naše firma zlatí na vysoký lesk ( polymentové zlacení ) i na mat. Zlatíme rámy obrazů, nábytek, architekturu v exteriéru.
Z historie víme, že se plátem ryzího zlata pozlacovalo již ve starověkém Egyptě. S příchodem metálového pozlacování v 19. století se zlacení 24kt zlatem přesunuje do exteriéru, kde díky své odolnosti déle vydrží. V interiéru vyjma místností s vyšší vlhkostní zátěží ( koupelny, kuchyně, vstupní chodby ), je možné podstatně snížit náklady použitím metálového pozlacování. Více na stránce metálové pozlacovačství.
Výhodou pozlacování pravým zlatem je možnost vybrat si barevný tón zlatého plíšku z 15 odstínů. Jakmile ryzost zlata klesne pod 20kt, je nutné pozlacený povrch lakovat kvůli barevné nestálosti.
Na obrázku vidíte použití zlacení 24kt na světelné římse a lince u ornamentů v koupelně, kde byla předpokládaná vyšší vlhkostní zátěž. Z obrázku je jasně patrné vizuální srovnání pozlacení 24kt s metálem, který je na obrázku výše. Rozdíl je skutečně pouze v trvanlivosti.
ZLACENÍ NÁBYTKU A INTERIÉROVÝCH DOPLŇKŮ
Prakticky neexistuje předmět který by nešlo pozlatit, to samozřejmě platí i o nábytku a interiérových doplňcích. Technologie pozlacovačství na nábytku je do jisté míry podřízena kvalitě vrchního laku, který nese veškerou zátěž. Díky moderním vysoce tvrdým lakům, které jsou navíc zdravotně nezávadné, lze zlatit i desky stolů.
Naše firma vám zajistí pozlacení a jiné polychromie na nábytku i větších sérií, zrealizujeme vaše designové nápady, nebo jen přezlatíme staré křeslo. Zároveň poskytujeme odborné poradenství, které je nezávazné. Určit vhodnost dané technologie pro budoucí projekt je zásadní.
polychromie nábytkuMožná by vás zajímalo, že kromě zlacení na nábytku, realizujeme kompletní servis včetně maleb a patin. Tvoříme podle předloh nebo vlastních návrhů. Dokážeme zrealizovat vaše designové nápady.
Pozlacení plátem plechu, ať už ryzího nebo ne, je mnohonásobně kvalitnější než zlatý nátěr.
Patiny na zlacení se realizují dvojím způsobem. Barevným nátěrem na olejové bázi, nebo zatónování laku. Druhý způsob je přímo mechanické poškození zlaceného povrchu. Oba způsoby lze samozřejmě kombinovat a vytvářejí velmi věrnou iluzi starého zašlého pozlaceného povrchu.
PATINOVANÉ pozlacování
Jak už bylo řečeno, rádi vám pomůžeme se samotným výběrem jak a co nazlatit. Každý druh pozlacení se hodí jinak a za jiných okolností do interiéru. To co jednomu sluší nemusí být jinde žádoucí.
K nezávazné cenové nabídce u nás většinou dostáváte nákres s vizualizací jak a kde budou štuky nazlaceny. To je součást bezplatného servisu který poskytujeme vám, našim zákazníkům. Navíc pokud se jedná u historickou původní štukatérskou výzdobu, je možné dost často vysledovat z fragmentů kde byly štuky nazlaceny.
mám zájem o zlaceníCO ZLATIT V ARCHITEKTUŘE
Není to lehké, ale my vám rádi pomůžeme vybrat správný druh a formu zlacení pro váš interiér.
PRÁŠKOVÉ POZLACOVÁNÍ
Zlacení nátěrem nebo lakem ve kterém je rozmíchán bronzový prášek.
Tento druh pozlacování příliš nedoporučujeme, má nejmatnější lesk ze všech druhů a nejrychleji černá. Navíc, pokud je aplikován nevhodně, může působit dost kýčovitě. Svůj původ má pozlacení bronzovým práškem ve výrobě kulis, kde není kladen přílišný důraz na trvanlivost. Navíc nátěr i když je zlatý, si s povrchem plechu, co se týče lesku a kovového charakteru, nezadá.
Cena je pochopitelně nejnižší dle aktuálního ceníku Artcapita, ale dle mého názoru je lepší daný štuk vůbec nezlatit, než použít práškové zlacení.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ:
Není zlato jako zlato, a proto pravé drahé zlato pokládáme v plíšcích. Pokud je aplikováno neodborně, může ve výsledku mít dost podobný vizuální efekt jako levný bronz. Větší znehodnocení investic si neumím představit.
Něco málo o zlatu – pokračování 1 z 2
Technologie zpracování zlata a pozlacování jak už bylo řečeno se rozvinula ve starověkém Egyptě, o čemž svědčí předměty nalezené v Tutanchámonově hrobce. Starověcí zlatníci a pozlačovači vytvořili nepřeberné množství předmětů, které měly doprovázet faraona v jeho posmrtném životě. Pomyslnou korunu zlatého pokladu tvoří posmrtná maska krále z masivního zlata.
Pro nás, jelikož se věnujeme pozlacování jakožto řemeslu, je důležité, že egyptští řemeslníci pracovali se zlatem velmi podobně jako dnešní pozlacovači. Zlato vyklepali do tenkých plátků, kterými následně za pomoci lepidla pokryli požadovaný předmět. Dokladem o tom jsou dřevěné pohřební truhly z Tutanchámonovy hrobky, které byly celoplošně zlaceny tak aby evokovaly masivní zlatý nábytek.
Pohřební maska krále Agamemnóna, nalezená Heinrichem Schliemannem v Mykénách v roce 1876. Ve skutečnosti se neví koho maska zobrazuje, Heinrich Schlimann jí jen zasadil do slavného příběhu o řeckých hrdinech vracejících se z dobývání Tróje. Obrázek získán z Wikimedia Comons.
Něco málo o zlatu – pokračování 2 z 2
V průběhu historie se technologie zlacení dále zdokonalovala až dosáhla dnešní úrovně, kdy pozlacovač pracuje s plátky zlata o tloušťce 0,0001 milimetru. Na naprostém technologickém vrcholu stojí takzvané „zlacení na lesk“. Pozlacovač v tomto případě pokládá plátky zlata na červený bolus ( vaječná tempera s arménskou hlinkou ) a následně zlacený povrch vyleští achátovým hladítkem do tvrdého lesku. Tento druh zlacení evokuje skutečný masivní předmět z leštěného zlata. Pozlacování na lesk s takto tenkými plátky zlata je velice náročné a opravdu mistrovsky jej dnes zvládá jen úzká skupina elitních pozlacovačů.